مجله آشپزی

طرز تهیه کته کبابی شمالی

کته کباب شمالی

طرز تهیه کته کبابی شمالی تا چه میزان آشنا هستید؟ برنج مناسب این غذا از بین انواع متنوع برنجها کدام است. اگر علاقمند به پختن این غذا با برنج طارم هاشمی فسفری هستید با ما همراه شوید.

برنج مناسب برای کته کباب

برنج طارم هاشمی فسفری – دمسیاه – دودی – برنج فجر و بسیاری ازبرنج های ایرانی دیگربخصوص اگر مخصوص شمال بودند مناسب کته کبابی شمالی هستند.

برنج طارم هاشمی فسفری

خواص برنج خوب چه می تواند باشد؟

برنج خوب دارای خواص مفید زیر می تواند باشد. منبع خوبی از کربوهیدرات است که انرژی و همچنین ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی را تامین می کند. برنج چربی و سدیم کمی دارد و کلسترول یا چربی ترانس ندارد. علاوه بر این، برخی از انواع برنج سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد و محافظت در برابر بیماری ها کمک کند. ناگفته نماند که، برنج قهوه ای و قرمز به ویژه منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند و هر دو ویتامین، مواد معدنی و فیبر بیشتری نسبت به برنج سفید دارند.

برنج طارم هاشمی فسفری را بیشتر بشناسیم

رنگ دانه در طارم هاشمی فسفری سفید متمایل به کرم و شکل دانه بلند و قلمی می باشد. این برنج عطری، خوش پخت،خوش مزه و معطر است .میزان شکنندگی آن بسیار کم بوده و در جای خشک و خنک به مدت یک سال  قابل نگه داری می باشد. برای آشنایی بیشتر به برخی از خواص آن اشاره می کنیم.

1. برنج طارم هاشمی فسفری از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند

خوردن برنج قهوه ای طارم هاشمی با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمرارتباط دارد. زیرا منبع خوبی از تیامین، روی و آهن است. علاوه بر این، یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم است، می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. با این حال، بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری حفظ یک سبک زندگی سالم است.

2. برنج طارم هاشمی فسفری از پوست محافظت می کند

خوردن سبوس برنج طارم هاشمی فسفری می تواند به پوست طراوت تازه ای ببخشد. زیرا منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است و می تواند به تولید کلاژن کمک کند. علاوه بر این، می توانید از برنج نپخته طارم فسفری به عنوان ماسک برای حفظ سفتی پوست استفاده کنید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند محافظت از پوست را تضمین کند، مگر اینکه عادات سبک زندگی سالم را در زندگی خود پیاده کنید.

3. برنج طارم هاشمی فسفری تامین انرژی می کند

خوردن برنج طارم هاشمی فسفری انرژی بدن را به شکل کربوهیدرات تامین می کند که این کربوهیدرات به گلوکز تجزیه شده و بدن برای تولید انرژی از آن استفاده می کند. برنج منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است که کندتر تجزیه می شوند و منبع انرژی طولانی تری برای بدن شما فراهم می کنند. علاوه بر این، برنج طارم هاشمی فسفری منبع خوبی از ویتامین های B است که برای تولید انرژی و متابولیسم مهم هستند.

4. برنج طارم هاشمی فسفری از بیماری سرطان جلوگیری می کند

خوردن برنج طارم هاشمی فسفری قهوه ای، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. زیرا منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید است. با این حال، سعی کنید در رژیم غذایی خود تمام ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین نمایید تا دچار مشکل نشوید.

5. برنج طارم هاشمی فسفری و متابلیسم بدن

برنج اثرات مفیدی بر متابولیسم دارد. منبع خوبی از کربوهیدرات  است که انرژی و همچنین ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی را تامین می کند. علاوه بر این برنج طارم هاشمی فسفری سرشار از آنتی اکسیدان است.  مطالعات نشان داده که برنج خوب می تواند به تنظیم سطح قند خون و حساسیت به انسولین کمک کند، که می تواند به بهبود سلامت متابولیک کمک کننده باشد. افزون بر همه اینها  ، منگنز که در برنج وحشی یافت می‌شود، نقش مهمی در حفظ متابولیسم سالم دارد.

6. برنج طارم هاشمی فسفری و سلامت قلب

مشخص شده است که برنج طارم هاشمی فسفری اثرات مفیدی بر سلامت قلب، متابولیک و حساسیت به انسولین دارد. برنج قهوه ای حاوی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری مانند تیامین است که برای متابولیسم و عملکرد قلب ضروری است. منیزیم که به تنظیم فشار خون کمک می کند. علاوه بر این، این محصول مخمر قرمزرا که به عملکرد آنزیمی ساخت کلسترول کمک می کند را، متوقف می کند، بنابراین خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

کته کبابی شمالی

طرز تهیه کته کبابی شمالی:

برای این منظور بهتر است مواد کباب را از یک روز پیش آماده کرده و در یخچال قرار دهید. به هنگام دم کشیدن کته می توانید کبابها را سیخ کشیده و روی منقل کبابی کنید.

مواد لازم: جهت تهیه کباب:

گوشت فیله گوساله: ۱ کیلوگرم
پباز: ۱ عدد
آب پیاز: ۱/۲ پیمانه
ماست: ۱قاشق غذاخوری
روغن زیتون بی بو: ۱قاشق غذا خوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم

کته کبابیبا برنج طارم فسفری

طرز تهیه کباب:

ابتدا پیاز را بصورت ریز خرد کرده و با فیله گوساله تکه تکه شده چرخ کنید تا خوب مخلوط شود. یک قاشق روغن زیتون بدون بو به آن اضافه کرده و با یک قاشق ماست هم بزنید. سپس نصف پیمانه آب پیاز به مواد مخلوط اضافه کرده و ۲۴ ساعت بگذارید مواد استراحت کند. اگر عجله دارید، می توانید بعد از افزودن  نمک و فلفل به گوشت اجازه دهید که مواد حداقل 1 ساعت در یخچال بماند. این کار باعث نرم شدن گوشت می شود. بعد از آن گوشت را سیخ کشیده و روی حرارت منقل کباب کنید. پیشنهاد می کنیم در آخرین لحظه قبل از کباب گوشت به آن آب کیوی اضافه کنید و فوری کباب کنید. این کار عطر و طعم کباب را دو چندان می کند.

بیشتر بخوانیم: طرز تهیه برنج کته

طرز تهیه کته :

برنج طارم هاشمی فسفری را قبل از پخت 2 الی 3 ساعت خیس کنید. آب برنج را خالی کرده و در یک قابلمه بریزید. حال به اندازه یک بند انگشت بیشتر، آب داخل قابلمه ریخته وبا کمی روغن مایع و نمک روی شعله قرار دهید.حواستان باشد که بعد از بخار شدن آب شعله گاز را کمتر کنید. بودن ته دیگ در ته قابلمه جلوه زیبایی به سفره شما خواهد بخشید.

 طریقه سرو کته کبابی شمالی:

کته را مستقیما روی دیس برگردانید و کبابهای سیخ شده برشته شده را دور دیس بچینید. به روش دیگر می توانید کبابها را در یک دیس دیگر به همراه گوجه و فلفل کبابی بچینید. چنین غذایی به همراه پیاز و سماغ و سبزی تازه بسیار دلچسب بوده و جلوه زیبای غذاهای شمال را به سفره خانوادگی شما خواهد بخشید.

سخن آخر

امیدواریم که با آموزش طرز تهیه کته کبابی شمالی، کمک کوچکی به شما کرده باشد.

2 دیدگاه در “طرز تهیه کته کبابی شمالی

  1. نیوشا گفت:

    از بین برنج هایی که برای کته مناسب است کدام عطر و بو بهتری دارد؟

    1. parisa گفت:

      همه ی برنج های ما عطر و طعم نسبتا خوبی برخوردارن اما برنج طارم هاشمی عطر بالاتری نسبت به همه داره:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *