مقالات

برنج هندی چیست

خواص برنج هندی

در کشور ایران برنج های بسیار زیادی تولید می شوند اما به دلیل داشتن قیمت بالا و همچنین طرز پخت سخت، بسیاری از افراد برنج های خارجی را ترجیح می دهند. میزان تولید برنج های ایرانی به اندازه ای نیست که بتواند نیاز های مردم را برطرف سازد از این رو برنج های خارجی وارد کشور میشوند. یکی از انواع برنج های وارد شده به کشور ایران، برنج هندی است. این نوع برنج به دلیل داشتن پختی آسان و قیمتی ارزان در بین مردم بسیار پرکاربرد و شناخته شده است. کیفیت این نوع رنج ها در مقایسه با برنج های ایرانی بسیار پایین تر بوده اما برای تامین نیاز های مردم راهی جز وارد کردن برنج های خارجی مانند برنج هندی، پاکستانی و.. نیست. در ادامه به بررسی بیشتر برنج های هندی می پردازیم.

مقایسه برنج هندی با برنج های ایرانی

برنج های ایرانی دارای کیفیت، عطر و طعم بی نظیری هستند و هیچ برنجی با آنها قابل مقایسه نیست. همین کیفیت بالا سبب افزایش قیمت آنها به نسبت برنج هندی می شود. برنج های هندی قیمتی بسیار پایین تر از برنج های ایرانی دارند و از این رو ممکن است بسیاری از افراد برای تامین نیازهای خانواده خود برنج های هندی را تهیه کنند.

ارزش برنج های هندی در مقایسه با برنج های ایرانی بسیار پایین تر است. اما در بین برنج های هندی نمونه هایی هستند ک از کیفیت خوبی برخوردار می باشند. شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش آید که برنج های هندی را چگونه تولید می کنند؟؟ برنج های هندی به صورت عمده در کشور های هند، پاکستان و اروگوئه تولید می شود و در دنیا بسیار محبوب هستند.

برنج هندی چگونه تولید می شود؟

شاید برای بسیاری از افراد طرز تهیه برنج های هندی جالب باشد و دوست داشته باشند بدانند این نوع برنج ها چگونه تولید می شوند؟ بطور کلی برنج های هندی تهیه شده از برنج های درجه دو و سه هستند؛ به این صورت که برنج های درجه دو و سه را تبدیل به آرد می کنند و با استفاده از قالب هایی برنج هندی را تولید می کنند و همین علت باعث یکدست بودن برنج های هندی در مقایسه با برنج های ایرانی می باشد. برنج هندی مزایای برای بدن به همراه ندارد و گاها دیده شده که این برنج ها برای بدن عوارضی به همراه داشته اند. برخی از کشور ها برای تهیه برنج های هندی از آب فاضلاب که دارای مواد شیمیایی مضر هستند استفاده میکنند و همین امر سبب آسیب به بدن می شود.

عوارض برنج هندی برای بدن

عوارض برنج هندی برای بدن

برخی از افراد سودجو برای تهیه برنج های هندی از مواد پلاستیکی و فلزی استفاده می کنند و این موضوع با تحقیقات زیاد به اثبات رسیده است. عوارضی که برنج های هندی برای بدن به همراه دارند شامل موارد زیر می شوند:

  • آسیب رساندن به بدن در طولانی مدت
  • این برنج های ب دلیل موادی که در ترکیبات خود دارند سرطان زا هستند.
  • برای کودکان بسیار مضر بوده و توصیه می شود برای تغذیه کودک از برنج های ایرانی استفاده کنید.
  • برنج هندی در هیچ زمینی کاشته نمی شود و بر بدن مانند یک سم عمل می کند.

با دانستن عوارض این نوع برنج ها بهتر می توانید برنج مناسب را تهیه کنید. اگر به فکر سلامتی خود و خانواده هستید بهتر است برنج های خارجی را مصرف نکنید .

چرا برنج هندی به میزان قابل توجهی قد می کشد؟

همه ما میدانیم برنج های هندی در مقایسه با برنج های ایرانی بیشتر قد می کشند و بسیاری از افراد برنج های هندی را به دلیل داشتن ظاهری بهتر، ترجیح می دهند. اما علت خوب قد کشیدن برنج های هندی چیست؟

در زمان تهیه برنج هندی، آن را در دمای 70 تا 80 درجه سانتی گراد به صورت نیم جوش می گذارند و به همین دلیل درز زمان پخت به خوبی قد می کشند. مولکول های مواد پلاستیکی و فلزی موجود در برنج های هندی در زمان جوشیدن باز می شوند و همین امر باعث قد کشیدن برنج هندی می شود.

آیا برنج هندی را خریداری کنیم؟

شرایط اقتصادی موجود در کشور باعث شده بسیاری از افراد به جای استفاده از برنج های ایرانی به برنج های هندی روی آروند و ما نمی توانیم کسی را وادار به خرید برنج ایرانی مرغوب کنیم. اگر توان خرید برنج های ایرانی را ندارید به شما توصیه می کنیم به جای استفاده از برنج های هندی پر از سم و عوارض برای بدن، برنج های ایرانی درجه دو و سه را خریداری کنید. این نوع برنج ها در مقایسه با دیگر برنج های ایرانی مانند طارم، فریدونکنار و… عطر و بوی کمتری دارند. اما کاملا ارگانیک بوده و هیچ عوارضی برای بدن به همراه ندارند. برنج های خارجی قیمت کمتری دارند اما بسیار برای بدن مضر بوده و با استفاده از آنها بعد از گذشت مدت زمان زیادی عوارض جبران ناپذیری برای بدن پدیدار می شود.

منبع: برنج فسفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *