مقالات

برنج طارم ندا

برنج طارم ندا

یکی از غلات بسیار محبوب در تمام دنیا که خاصیت بسیار زیادی برای بدن به همراه دارد، برنج است. کشور ایران دارای زمین های بسیار حاصلخیز به ویژه در شمال است و به همین دلیل در این مناطق برنج های با کیفیت بسیار زیادی کاشته می شود. یکی از انواع برنجی که در مناطق شمالی کاشته می شود، برنج طام است. برنج طارم دارای برند های مختلفی می باشد که هر کدام از آنها کیفیت بالایی دارند. یکی از انواع مختلف برنج های ارم برنج ندا است. این نوع برنج بسیار مرغوب بوده و در کشور ایران افراد زیادی طرفدار برنج طارم ندا هستند. در ادامه به بررسی بیشتر این نوع برنج ها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

برنج طارم چیست؟

همانطور که اشاره کردیم در مناطق شمالی ایران برنج های گوناگونی تولید می شود که یکی از بهترین آنها برنج طارم است. این نوع برنج دارای رایحه ای بسیار خوشبو بوده و انواع مختلفی دارد. انواع برنج طارم شامل طارم هاشمی، ندا و… می شوند. استفاده از برنج های طارم در کشور ایران بسیار پرطرفدار بوده و اکثر افراد از این نوع برنج برای مصارف شخصی استفاده می کنند.

از دیرباز تا کنون عطر و طعم برنج های ایرانی به ویژه برنج ندا زبانزد همه افراد بوده است و بسیاری از مردم خواهان برنج های طارم هستند. پخت این نوع برنج ها نیاز به مهارت زیادی دارد و در پخت آنها باید نهایت دقت را به خرج داد. برخی از افراد به دلیل نداشتن مهارت کافی در پخت آنها ترجیح میدهند از برنج های خارجی استفاده کنند اما عطر و طعمی که برنج طارم ندا دارد به هیچ عنوان با دیگر برنج ها قابل مقایسه نیست.

برنج ندا

یکی از انواع برنج های طارم، برنج ندا است. این نوع برنج به دلیل عطر و طعم بی نظیری که دارد، در بین بسیاری از افراد محبوب واقع شده است. برنج ندا دارای مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر آفات و بیماری بلاست است از این رو توجه بسیاری از شالیکاران را به خود جلب کرده است. این نوع برنج دانه هایی شفاف و شیشه ای دارد که بعد از پخت به مقدار قابل توجهی قد می کشند. برنج های ندا تنها از نوع طارم نیستند بلکه این نوع برنج ها از ترکیب سه برنج طارم، حسن سرایی و آمل 3 تهیه شده اند. با خرید برنج ندا دارای سه نوع برنج بسیار با کیفیت می شوید. این موضوع باعث نمی شود که برنج ندا عطر و بویی کمتر از برنج های طارم داشته باشد بلکه به همان میزان دارای رایحه ای بی نظیر و طعمی دلچسب است.

خواص برنج طارم ندا

همه ما میدانیم برنج خواص بسیار بی نظیری برای بدن دارد و با مصرف آن بسیاری از پروتئین ها وارد بدن می شوند. برنج های ایرانی به نسبت برنج های خارجی دارای خواص بیشتری هستند و در بین برنج های ایرانی برنج، ندا از بهترین برنج های موجود به همراه خواص بی نظیر می باشند. برخی از خواص این برنج شامل موارد زیر می شوند:

  • تامین انرژی بدن به میزان قابل توجه
  • بهبود فعالیت های گوارشی بدن به کمک برنج ندا
  • تثبیت میزان قند خون بدن
  • مناسب برای پوست و مو
  • با مصرف این برنج ویتامین b1 به میزان قابل توجهی وارد بدن می شود
  • داشتن میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین که این امر سبب تناسب اندام می شود

تمام خواص های موجود در این برنج باعث میشوند که برنج طارم ندا از مرغوب ترین برنج های موجود در بازار باشد. پس اگر به دنبال تهیه برنجی مناسب هستید م به شما این نوع برنج را توصیه میکنم.

خواص برنج طارم ندا

طرز پخت برنج ندا

برای پخت برنج طارم ندا باید خیلی دقت کنید زیرا دانه های برنج طارم به سرعت نرم شده و اگر حواستان نباشد شفته می شود. برنج ندا را می توان به دو روش آبکش و کته تهیه کرد و در هر دو روش پخت دانه ها به میزان خوبی قد می کشند. در ازای هر یک کیلوگرم برنج ندا، باید 200 گرم روغن اضافه کنید و اضافه کردن بیشتر روغن سبب افزایش کالری و نرمی بیش از حد برنج می شود. برنج های طارم ندا تا چند ساعت پس از پخت نرمی خود را از دست نمیدهند و گزینه خوبی برای مهمانی ها و مجالس هستند.

برنج ده کیلویی طارم ندا

برنج ندا در استان مازندران کاشته می شود و نام دیگر آن شمشیری می باشد. این نوع برنج ها به دلیل عطر و بو و قدی که بعد از پخت دارند، بسیار در بین مردم محبوب هستند. قیمت برنج ندا در مقایسه با سایر برنج ها ارزان تر بوده و دارای کیفیتی بالا می باشد. اگر به دنبال خرید یک برنج عالی با عطر و طعمی بی نظیر هستند ما به شما برنج ندا را پیشنهاد میکنیم.

منبع: برنج فسفری

4 دیدگاه در “برنج طارم ندا

  1. عطی گفت:

    خیلی دنبال این موضوع بودم

    1. maryam123 گفت:

      خوشحالیم که مفید بوده براتون

  2. محمدرضا گفت:

    سلام ، شما برنج ندا هم میفروشین؟

    1. parisa گفت:

      سلام ، لیست برنج های موجود در فروشگاه میتونین ببینین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *