مقالات

چه برنجی برای نوزاد خوب است؟

نوزاد

یکی از ماده های غذایی اصلی که بیشتر مردم جهان در وعده های غذایی خود از آن استفاده می کنند، برنج است. مصرف این ماده غذایی به دلیل داشتن فواید بسیار زیاد برای بدن، به همه افراد توصیه می شود. استفاده از برنج در رژیم غذایی نوزادان بسیار حائز اهمیت است زیرا کودکان در سنین رشد، باید مواد مغذی مصرف کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم برنج مناسب برای نوزادان را به شما معرفی کنیم؛ پس اگر به دنبال برنجی مناسب برای نوزاد خود هستید، این مقاله را مطالعه کنید.

برنج مناسب برای تغذیه کودکان چیست؟

برنج ها علاوه بر داشتن مواد مغذی بسیار زیاد در ترکیبات خود، دارای یک نوع مواد مضر به نام آرسنیک هستند. این ماده برای بدن نوزادان مضر نیست اما توصیه می شود برای اینکه خیالتان از بابت سلامتی فرزند خود مطمئن باشد، برنجی را تهیه کنید که درصد آرسنیک آن کم باشد.

برنج هایی که به صورت ارگانیک رشد می کنند، دارای درصد بسیار ناچیزی آرسنیک هستند. بهترین برنج برای نوزادان، برنج های محلی است. این نوع برنج ها به نسبت برنج های دیگر از خواص بیشتری برخوردار هستند و همچنین این نوع برنج ها به دلیل نرم بودن، راحت تر در معده نوزاد هضم می شوند. قابل به ذکر است اگر نوزاد شما سنی زیر 6 ماه دارد، بهتر است بجای برنج، لعاب برنج را مصرف کند. نوزادان بالای 6 ماه با مصرف برنج انرژی بدنشان و پروتئین های لازم برای رشد آنها تامین می شود. برنج قهوه ای به دلیل داشتن مقادیر زیادی پروتئین گزینه مناسبی برای نوزادان است.

برنج نوزاد

مصرف چه میزان برنج برای نوزادان مناسب است؟

با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان، بهتر است مصرف برنج بیش از دوبار در هفته نباشد و به جای آن می توانیم سایر غلات مناسب برای بدن را جایگزین کنیم. پیش از دادن برنج به نوزاد خود تمامی خواص برنج و ارگانیک بودن آن را چک کنید. با 2 بار مصرف برنج در هفته، نوزادان تمامی خواص موجود در برنج را دریافت می کنند. مصرف بیشتر آن به دلیل داشتن سم آرسنیک برای کودکان توصیه نمی شود.

مصرف لعاب برنج برای کودکان بالای 6 ماه هیچ منعی ندارد اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که مصرف لعاب برنج برای کودکانی که رفلاکس معده دارند باید با مشورت پزشک انجام شود. یکی دیگر از مواد غذایی که خواص برنج را به بدن کودک شما می رساند، سرلاک برنج می باشد؛ اما بهتر است سرلاک اولین غذای کمکی کودکان نباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *