مقالات

برنج عنبربو چیست؟

برنج عنبربو

یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در بین مردم جهان برنج است. برنج ها در انواع مختلفی تولید می شوند و یکی از انواع آنها برنج عنبربو می باشد. ممکن است نام این برنج به گوش شما خورده باشد اما ندانید که چه نوع برنجی است و چه خواص بی نظیری برای بدن به همراه دارد. این محصول دارای عطر و طعمی فوق العاده است و در بسیاری از نقاط کشور کشت می شود . بیشترین میزان کاشت این برنج در استانهای گیلان، مازندران و خوزستان است. ما در این مطلب قصد داریم ابتدا برنج عنبربو را توضیح دهیم سپس مناطقی که در آنجا کشت می شود را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می خوانید: پنهان

برنج عنبربو

نام این محصول را به دلیل عطر بی نظیری که دارد عنبربو گذاشتند. این محصول در کشور ایران به وفور کشت می شود و استان هایی مانند گیلان، مازندران و خوزستان بیشترین کشت این محصول را دارند. کشت این نوع برنج از سال 89 در ایران آغاز شده و پس از آن به دلیل طعم و عطر خاصی که دارد در بین مردم طرفداری های بسیاری یافت. برنجهای عنبربو به کشور های عراق صادر می شود و در بین مردم تهران و شمال بسیار محبوب است. برنجهای عنبربو در چند مدل بسیار پر طرفدار هستند که در ادامه انواع آنها را برای شما خواهیم گفت.

برنج عنبربو

انواع برنج عنبربو

برنج مذکور بر اساس کیفیت و محبوبیت بین مردم به چند دسته تقسیم می شوند. برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  •       برنج عنبربو سیروان: این نوع برنج در مناطق سیروان استان ایلام، کاشته می شود.کیفیت این برنج در مقایسه با برنج های دیگر بسیار بالا است.
  •       برنج عنبربو امامی: این نوع برنج در استان خوزستان و شهر شوشتر کشت می شود. میزان دانه های شکسته این برنج بسیار کم است.

بسیاری از افراد می پرسند آیا عنبربو همان برنج چمپا است؟ در پاسخ به این افراد باید بگویم که بله!!! برنج عنبربو از انواع برنج چمپا است. از ویژگی های  این برنج می توان به قد کوتاه و چاق آن اشاره کرد. محصول ما در هنگام پخت دارای عطر و بوی بی نظیر است و مانند سایر برنج ها قد نمی کشد. این محصول  برخلاف برنج شمال دارای طبعی گرم می باشد. روش پخت این نوع برنج ها با سایر برنج های ایرانی متفاوت بوده و در صورت پخت زیاد شفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *