مقالات

برنج را چگونه بپزیم؟

چگونه برنج بپزیم

از جمله مواد غذایی بسیار لذیذ که بر روی سفره اکثر افراد وجود دارد، برنج است. برای پخت برنج دو روش وجود دارد که استفاده از هرکدام از آنها نیازمند برنجی مرغوب و دارای عطر و بویی بی نظیر است. تهیه یک کیلو برنج مرغوب برای 6 الی 7 نفر کافیست اما یک کیلو برنج نامرغوب برای 4 نفر هم کافی نیست. روش پخت برنج در میزان خاصیت آن برای بدن و همچنین طعمش تاثیر گذار است و باید به درستی انجام شوند. در ادامه قصد داریم آسان ترین روش های پخت برنج را برای شما توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

پخت برنج به صورت کته

یکی از روش های بسیار آسان برای اینکه برنج رابپزیم ، کته است. در این روش نیاز به آبکش کردن برنج نیست و تنها باید میزان برنج و اب را به درستی در ظرف قرار دهید تا برنج شما به درستی پخته شود.

بطور مثال اگر قصد داشته باشید 3 پیمانه برنج را به روش کته درست کنید،

به 4 پیمانه آب نیاز دارید. 4 پیمانه آب را در قابلمه ریخته و زمانی که حباب های کوچک در کناره های ظرف دیده شد،

برنج را در آب بریزید. پس از اضافه کردن برنج، یک قاشق روغن و به مقدار لازم نمک به آن بیفزاید. هنگامی که برنج همراه با آب شروع به جوشیدن کرد،

شعله گاز را کم کرده و درب قابلمه به همراه دمی را بر روی آن بگذارید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

این نکته را فراموش نکنید که اضافه کردن آب بیشتر به برنج باعث شفته شدن آن می شود و اگر مقدار آب را کمتر بگذارید، برنج شما به خوبی پخته نمی شود.

پخت برنج

پخت برنج به روش آبکش

یکی دیگر از روش ها برای پخت برنج، آبکش کردن آن است. در این روش باید خیلیی مراقب باشید زیرا دیر آبکش کردن برنج سبب شفته شدن و زود آبکش کردن آن سبب زنده ماندن دانه های برنج می شود.

مقدار لازم آب در قابلمه قرار داده و اجازه دهید که آب درون ظرف جوش آید، زمانی که برنج را اضافه کردید

آن را 2 الی 3 بار بهم بزنید و منتظر بمانید تا دانه های برنج نرم شوند.

هنگامی که دانه های برنج در دست له شدند و در زیر انگشت خشکی برنج را احساس نکردید، برنج را باید آبکش کنید.

پس از آبکش کردن برنج اجازه دهید تا برنج با شعله کم گاز دم بکشد و پس از آن روغن داغ یا روغن پخت و پز را بر روی برنج بریزید و به آهستگی هم بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *