مقالات

برنجی که شفته شده چیکار کنیم؟

برنج شفته

یکی از مواد غذایی مفید که در کشور ایران به وفور مصرف می شود، برنج است. در هنگام پخت برنج باید بسیار دقت کرد زیرا یک لحظه غفلت سبب شفته شدن برنج خواهد شد. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در لحظات حساس برنج شفته شود. اگر برنجی زیادی پخته شده باشد، راهی برای نجات آن از حالت شفتگی جود ندارد اما با انجام کارهایی میتوانید ظاهر آن را بهتر کنید.

در ادامه راهکار هایی برای بهتر کردن ظاهر برنجی که شفته شده معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

برنج شفته

نجات برنج شفته شده

برای جلوگیری از شفته شدن بیشتر برنج بهتر است راه های زیر را انجام دهید:

1.      از هم زدن بیش از حد برنج پرهیز کنید: اگر برنج شما در حین پخت نرم شد، فورا آن را آبکش کنید و با آب یخ برنج را بشویید؛ این کار باعث جلوگیری از نرمی بیش از حد برنج می شود.

2.       روغن داغ را به برنج اضافه کنید: اضافه کردن روغن داغ به برنج سبب می شود که دانه های برنج از یکدیگر جدا شده و برنج شفته شده شما

ظاهری بهتر پیدا می کند.

3.      به برنج آب اضافه نکنید: زمانی که برنج شفته شده است ما سعی داریم اب اضافه برنج را بخار کنیم تا برنج از حالت شفتگی خارج شود،

با اضافه کردن آب به برنج شفتگی آن بیشتر می شود.

4.      درب قابلمه را نبندید: بسیاری از افراد عادت دارند که برای دم کشیدن برنج درب قابلمه را به همراه دمی بگذارند. زمانی که برنج شفته می شود باید تمام  تلاش خود را برای تبخیر شدن آب انجام دهیم. پس بهتر است درب قابلمه را باز یا نیمه باز بگذارید.

5.      شعله گاز را زیاد کنید: شعله گاز را بیشتر از حالت عادی قرار دهید؛ با این کار آب اضافی برنج تبخیر می شود.

 

برای سرو برنج شفته شده چیکار کنیم؟

در آخر زمانی که برنج شما دم کشید، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا برنج سرد شود سپس آن را سرو کنید.

اگر برنج شفته را زمانی که داغ است سرو کنید، شفتگی برنج بیشتر شده و ظاهری خوبی ندارد.

برای زیبایی بیشتر می توانید برنج را به حالت قالبی سرو کنید. با اینکار همه فکر می کنند که شما از عمد برنج را نرم کرده اید تا به راحتی بتوانید آن را ب صورت قالبی بر روی سفره قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *