مقالات

برنج رژیمی مناسب

برنج رژیم

لاغری و رسیدن به تناسب اندام نیازمند یک برنامه مناسب و استفاده از مواد غذایی مفید برای بدن است. برنج به دلیل مواد مغذی که در ترکیبات خود دارد برای سلامت بدن بسیار مفید است و هنگامی که رژیم میگیرید استفاده از این مواد غذایی نباید فراموش شود.

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بهترین برنج رژیمی چیست و به کمک چه نوع برنجی می توانند به تناسب اندام برسند. برای رسیدن به تناسب اندام دقت به میزان مصرف برنج، روش پخت برنج و نوع برنجی که استفاده می کنید بسیار مهم است.

در ادامه این مطلب برنج رژیمی مناسب را به شما برای رسیدن به تناسب اندام معرفی خواهیم کرد؛ پس اگر به دنبال رسیدن به اندام دلخواه خود هستید این مطلب را مطالعه کنید.

 

چه نوع برنجی برای رژیم مناسب است؟

بهترین برنج برای رژیم، استفاده از برنج قهوه ای است. این نوع برنج از نشاسته کمتری نسبت به برنج سفید برخوردار است. همچنین برنج قهوه ای به دلیل از دست ندادن پوسته خود، خواص بی نظیری برای بدن دارد.

بیشترین تاثیر برنج در لاغری، نحوه پخت آن و میزان مصرف برنج است. بهترین روش پخت برنج رژیمی، آبکش بدون روغن است.

اگر قصد دارید رژیم بگیرید مصرف برنج را در هفته محدود کرده و در هر وعده ی غذایی به اندازه 120 تا 150 گرم برنج بدون روغن مصرف کنید.

برنج رژیمی

روش پخت برنج رژیمی

برای پخت برنج رژیمی باید روش را انتخاب کنید که کالری برنج را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

یک روش بسیار موثر در کاهش کالری برنج استفاده از روغن نارگیل است. به ازای هر پیمانه برنج یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل به اب در حال جوش برنج اضافه کنید. پس از پس پخت برنج آن را به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید.

پس از گذشت مدت زمان گفته شده میزان نشاسته غیر قابل هضم در برنج 20 برابر از پخت برنج با روش ساده بیشتر شده و به همین دلیل میزان کالری برنج 60 درصد کمتر می شود.

اگر شما هم به دنبال برنج رژیمی متناسب هستید، توصیه می کنیم از این روش استفاده کرده و پس از گذشت مدت زمان 6 ماه تاثیر بی نظیر آن را مشاهده کنید.

قابل به ذکر است تنها مصرف برنج رژیمی باعث کاهش وزن شما نمی شود، بلکه باید در کنار آن باید رژیم غذایی مناسب و ورزش برای رسیدن به تناسب اندام را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *